Wednesday 21 September 2011

Sahabat...

Selalu yang kita alami demi teman kadang-kadang melelahkan dan menjengkelkan, tetapi itulah yang membuat pesahabatan mempunyai nilai yang indah.

Tetapi seseorang yang mempunyai ramai sahabat belum tentu sahabat tersebut dapat berada disisi di saat susah dan senang bersama. Tapi itulah lumrah kehidupan. Biasanya memang berada di sisi kite saat senang jer….

Oleh itu kite mestilah berhati2 memeilih sahabat… ad kadang2 hanya di luar sahaja yang baik tetapi hakikat’y sepeti gunting dalam lipatan. X suke la orang mcm ni toloooooong la menyampah beb…..!   orang mcm ni menggunakan orang len hanya untuk kepentingan diri die jer tnpe rase bersalah dengan memusnahkan orang len…

Ad juge sahabat ni die memg bek tapi cept melupakan. Contoh la eh..bile die di timpe masalah barulah die munculkan muke die kat kite kate sedih la, luah kan itu ini kat kite..kite ni la yang mcm nak terjuih telinge terpakse menadah telinge untuk mendengar luahan isi hati die(pendegar yang setia)..hmmmm tapi hempeh bile die pnye problem da satle, buat xkenal kite lak..ape pnye sahabat daaaaa…

Tp seingat ak la ak penah ad sorang sahabat jer  setakat ni yang betul2 boleh dikatakan nme’y SAHABAT  iaitu  ex rumate ak, ak syg die beb..tp ak xluahkan pown kat die y ak menghargai die sebagai SAHABAT yang betul2 memahami aq.mmmm bia la die menjadi rahsia aq….xsemua patut di luahkan..

Hmmmm….Alhamdulillah Allah bagi aku kelebihan jadi ak dapat menilai mana persahabatan yang ikhlas dan yang mane hanya menjadi udang di sebalik batu, aq bukan la jenis yang memilih sahabat. Aq berkawan dengan semua orang tapi pada masa yang sama aq tau kawan yang mana benar2 menghargai persahabatadan yang mne tidak..                                                   

Apa2 pown ak besyukur di kurniakan  pelbagai pewatakan  sahabat yang aq penah jumpe sebelum ni…dengan ini dapatla aq membuat pemerhatian dan secara tidak langsung ak dapat belajar erti kehidupan dalam persahabatan.

No comments:

Post a Comment